صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 3872
تعداد نوشته ها : 7
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

EVANESCENCE:

این متن ترکیبی از چند متن انگلیسی اخذ شده .
Evanescence (eve-nesens) به معنی محو تدریجی یا زوال تدریجی
اعضای گروه:
تکخوان          Amy Lee
رهبر گیتاریست          Ben Moody
گیتاریست          John LeComp
طبل (درام)          Rocky Gray
اگر چه نام گروه ممکن است غیب شدن ناگهانی معنی بدهد اما موسیقی Evanescence به یاد خواهد ماند. Fallen اولین کار این گروه چهار نفره با استعداد به تهیه کنندگی wind-up records از آرکانزاس می باشد. یک اثر لطیف و احساسی از قدرت انکار ناپذیر و صدای آسمانی Amy Lee.
Amy Lee جوان می گوید: ما در واقع یک گروه راک هستیم بر محور درام.
همراه او دربرپایی این گروه Ben Moodyاست. یک گیتاریست و ترانه سرا. آنها همدیگر را در نوجوانی ملاقات کردند. بن می گوید: ما در کمپ بودیم یک اردوی تفریحی بود من در حال قدم زدن بودم که صدای Amy را شنیدم که در حال خواندن آهنگ meat loaf's با پیانو بود.
من برای دیدن او نزدیک رفتم و او هم برای من دوباره خواند من واقعا از صدای او دیوانه شده بودم به همین خاطر هر جوری که بود او را برای درست کردن یک گروه دعوت کردم.
ما دقیقا دید یکسانی داریم و هر دو عاشق یک نوع موسیقی هستیم ما فکر هایمان را در ترانه هایمان کامل می کنیم.
این گروه اولین بار در شهر Little Rock تقریبا در اواخر دهه 90 شکل گرفت. گروه اصلا در قالب موسیقیایی ایالت های غربی آمریکا نبود. امی لی می گوید: آهنگ ما به این نواحی تعلق ندارد من حتی گروهی را در این قسمت نمی شناسم که خواننده زن داشته باشد.
Evanescence کار خود را در حالی شروع کرد که هیچ سودی در کار نبود چون اجرای زنده ای در کار نبود.بن می گوید : دومین آهنگی که ما نوشتیم یک سرود کلیسایی مسخره یا مدت زمان زیاد (هفت دقیقه) بود به نام "Understanding " و برای بعضی از گروههای محلی اجرای آن بسیار لذت بخش بود. ما به شهرت رسیده بودیم البته در دور وبر خودمان ولی کسی نمی دانست ما که هستیم یا کجاییم. چون فقط من و امی بودیم و پول برای استخدام نفرات جدید نداشتیم.
اما آلبوم توانسته بود به یک وضعیت باور نکردنی دستیابد. نمونه بارز آن آهنگ اول "Bring me to life " یک پیانو که تبدیل به هیجان می شود البته با همراهی صدای میهمان Paul mccoy  از گروه 12 stones که وقتی بیشتر معروف شد که در فیلم Daredevil به کار رفت.
بن درباره آن می گوید: Bring me to life   (منو به زندگی بیار) درباره کشف چیزی یا کسی است که یک حس درونی در آنها بیدار می شود که قبلا این حس را نداشته اند. در این آهنگ شما متوجه می شوید جهانی بزرگتر از آنچه دور و بر شماست وجود دارد.
نمونه های دیگر پر معنی و شاد "Tourniquet" (شریان بند) و " Haunted" (شبح زده) با ملودی های ضربانی و تکان دهنده. بن می گوید این ها نمونه آهنگ هایی هستند که ما دوست داریم.
گروه evanescence در غزل هایش به دنبال تاریکی-موضوع های درون نگر عشقی – لا علاجی و ناامیدی می پردازد. ولی اساسا به نکته مثبت کار پافشاری می کند.
Amy می گوید: ما می خواهیم به مردم بگوییم که آنها در سختی هایشان تنها نیستند ما نیز با آنها هستیم. بن نیز می گوید ما برای کاری که می کنیم احترام زیادی قایل هستیم امروزه آهنگ های جوان پسند زیادی وجود دارد و ما نمی خواهیم به هر قیمتی فروش کنیم ما میخواهیم درد دل هایمان را بنویسیم

 Amy Lee :
در 13 دسامبر 1981 در کالیفرنیا به دنیا آمد.در بچگی خیلی از اینجا به آنجا شد از فلوریدا تا ایلینویز تا خانواده اش نهایتا در لیتل راک در آرکانزاس ساکن شدند. امی جوان به موسیقی خیلی علاقه داشت و در دبیرستان رهبر گروه کر بود با این حال در تمامی گروه کرهای ناحیه بود.در سال 1995 با همگروه آینده اش ben moody آشنا شد و تمام سال های دبیرستان را با هم بودند تا گروه Evanescence  را تشکیل دادند.
اولین آلبوم آنها به نام Origin (سرچشمه) در ممفیس ضبط شد و باعث معرفی آنها به تهیه کنندگان بزرگتر شد.بعد از پخش فیلم Daredevil در2003 فروش آلبوم دوم آنها یعنی Fallen (افتاده) رفته رفته ملیونی می شد (میلیون نسخه) و به صورت ثابت در جدول 10 آلبوم پرفروش قرار داشت.
در حال که نامزد بهترین گروه و آلبوم در MTV و Grammy Awards شده بود و در آستانه اولین تور جهانی قرار داشت ناگهان بن گروه را ترک کرد.
Amy به مجله انگلیسی Rock sound می گوید: به او بگویید تو این کار را با گروه خودت نمی کنی تو با خانواده و دوستانت این کار را نمی کنی.
اما با وجود رفتن بن – امی تصمیم به رهایی گروه نداشت و حتی یک نفر را به جای بن به گروه اضافه کرد و این در حالی بود که نامزد 5 جایزه در Grammy2003 شد و حتی در دو قسمت – بهترین خواننده جدید و بهترین اجرای راک –توانست برنده شود.
در ابتدای سال 2004 امی نسخه جدید از آهنگ سال 2002 گروه Seether را با دوست پسرش Shaun Morgan مرد اول این گروه اجرا کرد.
این قطعه دو نفره موسیقی فیلم مجازاتگر(The Punisher ) بر اساس یک داستان کمیک شد. داستان علاقه و دوستی این دو تا جایی رسیده که هر دو گروه با هم یک تور برپا کرده اند.
برای قسمت شعر ترجمه یکی از آهنگهای زیبای این گروه را تقدیم میکنم:
نام اهنگ: haunted (شبح زده)
نام آلبوم: Fallen (Track-5)                      
اجرا شده توسط Evanescence
خیلی وقته کلمات نامفهومی به آرومی دارن توی گوشه من زمزمه میکنن
هنوز نمی دونم چی داره منو اینجا نگه می داره
در حالی که همیشه اینجا احساس پوچی می کنم
منم می دونم تو اینجایی ...
داری منو تماشا می کنی  میخواهی منو
من از تو میترسم  در حالی که من تو رو دوست دارم
قلب تو توی سرم مشت میزنه
داری منو تماشا می کنی 
منو نگه میداری منو تماشا می کنی 


دسته ها :
يکشنبه دهم 3 1388
X